söndag 22 juni 2008

Värmland

Första anhalten på resan är snart avklarad.
Det har mest blivit lite sightseeing av det hela eftersom det värmländska vädret kanske inte visat sig på sin allra bästa sida.
Så det har blivit en sväng in till karlstad, och lite klippletande i filipstadstrakterna.

Men vi fick iallafall klämma lite på min gamla spricka som jag drömt om ända sen jag aidade den för två vintrar sedan.
Döm om min förvåning när vi hittar kritmärken och tejpskräp vid sprickan! en ledtjuv har varit i farten! Å andra sidan är det väl kul att någon annan hittat mitt guldkorn.
Den var ändå för hård för mig, sisådär att man knappt kan sätta den på topprep, men sjukt fin ändå.

Och idag har vi klättrat hårt på "hemkärn" utanför filipstad, riktigt mysigt ställe sådär lagomt nära mina föräldrars hus. Vi jobbade båda två på en "kullensk" sjua och kände lite lätt på en fin 8-.

Imorn börja resan på allvar. höga kusten och Ringkallen står på menyn.

gött mos

2 kommentarer:

Rapp sa...

Jag följer med spänning er resa! Försök få upp lite bilder också:) Jag åker själv till norge en tur också. Kanske tom två turer. vi får se. Kjerag är iaf spikat.

mvh

rapp

Petter sa...

Vi får se hur det blir med bilder, kanske kommer det något.

Hoppas din(a) tripper till norge blir fina, jag antar att det är hooka-hey som står på menyn. lycka till med det.

/P