onsdag 4 juni 2008

Bagdad och Bohus


Helgen som varit spenderades i blekinge igen!
Underbart som vanligt, men inte lika ensamt.
Den här helgen fick vi sällskap av daniel! och dessutom kom två klickar malmöiter på dagsbesök, också alla mygg och knott såklart.
Säsongen för valis börjar ta slut nu, lagom till att vi ändå ska åka bort!

Jag fick iallafall sätta mitt hangelprojekt, som blev riktigt fräckt, men halvdåliga knog/handjam, smearing och halvdynamiska moves.. Hoppas någon repeterar den, och att den inte mossar igen för snabbt.



Daniel och joanna kände lite på svaplattan, för joannas del gick det riktigt fint, dags för led säger jag! Daniel blev dock lite slagen av den annorlunda tekniken som han nog inte riktigt provat förut.

Jamspricka bjöds det också på! "klara skivan" för min del och "farbror smärtfri" på topprep för de övriga.

Det kanske är tråkigt för er att läsa det här (om det nu är någon som läser) men valberget och blekinge gör mig fan religös.

Att hajka ut sådär i skogen till en magisk klippa. ladda upp med alla sina prylar, en massa mat och ett tält och sen bara leva livet som det var tänkt.
Vakna, äta frukost, rafsa ihop lite kammar och ett rep och sen klättra!

iallafall.. Joanna och daniel fick smaka sig lite bök när jag tvingade upp dom på Libanesen! för joanna gik det förvånansvärt bra, och det hördes tillomed ord som "det där var ju kul!" efteråt!

Imorn drar vi till bohuslän. Där finns mycket att göra, jag vill ge mig på offline. och skjälefjäll. och joanna SKA klättra bergkirstis polska..

Fan. två veckor kvar till norge, det är helt sjukt!

god natt

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt jobbat! Svaplattan kommer jag ihåg från förra året...noll teknik för min del.

PS. Sätt vit- och svartpunkt i bilden så blir den hygglig. Nu växer det ju mossa över hela Petter ;-)