onsdag 28 maj 2008

fikaklättring


Lördagen spenderade jag med fikaklättring på Kjuge. Visst är det väldigt praktiskt att klättringen är så nära marken att man har nära till fikan och vännerna men jag måste säga att det inte blir så mycket klättrande.

Jag hade dock en fin dag med underbart väder och sällskap av Ygge, Jonas och Tomi. Klättringen var hård och jag förvånas av bouldergraderna. Vi siktade in oss på några lätta leder i graden 5 och neråt men jag upplevde problemen som stenhårda. Jag får väl ge bouldring fler chanser men det blir nog om ett tag, kanske i Norge.

Söndagen var både jag och Petter på klubben och gick en HLR-kurs. Det var väldigt nyttigt för mig eftersom jag inte hade någon aning om hur man på något sätt skulle räddas. Nu kommer jag förhoppningsvis inte känna mig totalt handligngsförlamad.

Inga kommentarer: