söndag 11 maj 2008

Yosemite

Ja alltså inte som i det där stället på andra sidan baljan..
Vi snackar leden yosemite på kullamannens dörr.

Idag var det nämligen dags att göra ett ledförsök på den.Vädret var ju fruktansvärt varmt så det var verkligen skönt att krypa ner till skuggan på nordsidan, speciellt efter förra helgens feberfrossor.Efter en ganska snabb och enkel borstningsinsats gav jag mig på ett ledförsök.Förödmjukelsen total!Jag fick dogga mig upp halvvägs och sen fira av.

Innan jag gav mig på den så kom tre danskar förbi, deras mission var att samla på sig leder för att kunna gå med i den exclusiva danska 7-klubben: http://www.danskbjergklub.dk/forum/showthread.php?t=2269. Sen var det ett gäng från lund där, och ett till svenskt gäng. Det är inte varje dag det är sånn trafikstockning på dörren minsann.

Efter en genomkörare med topprepet fick jag koll på alla sekvenser, och det visade sig ju såklart att jag hade provat helt fel grej på kruxet, så med självförtroendet tillbaks igen gjorde jag ett till ledförsök.
Det gick bättre den här gången, men jag blev helt desperat och pumpad på cruxet och tog mig en liten susare.

Yosemite är helt klart en riktigt bra led, förnuftiga säkringar, spännande frekvenser, lång och ihållande.
Nu kommer den vara i mitt system dygnet runt tills jag får åka tillbaks och avsluta projektet.

Joanna lekte för övrigt med ett lite mer avancerat fotosystem, så ett par sjyssta bilder lär dyka upp på min picasa!
Posted by Picasa

Inga kommentarer: