onsdag 1 oktober 2008

Svart magi

I söndags var det åter dags för mig att rasta prylar på kullaberg.
Efter ett litet manfall blev det jag och herr rapp som begav oss iväg till en av nordsidans juveler, Korparväggen.
Stor, bitvis brant och lös står den där och sprider skräck.

Det började med att fredrik ville prova en 6+ han inte gjort ännu, några meter och många svordomar senare blev det reversering.
Extremt löst och farligt blev omdömet, ja något av det lösaste han varit med om på kullen!

Jag gick på frihetens fantomer istället, vilket visade sig vara en riktigt fin led i det enklare 6-registret.

Sen blev det "stordåd" för båda av oss. fredrik jobbade in den gamla aid-leden Tabasco, som han drömt om att fria i flera år, och undertecknad körde två toppförsök på svart magi.
Svart magi är en ganska tunn men lätt svaig 8-.
Jag tänkte väl ungefär att man kan ju alltid prova när det ändå sitter topprep, döm om min förvåning när jag kom upp till ankaret med två häng!
På andra försöket lyckades jag med bara ett häng, här ska det definitivt tillbaks och pressas!
Sjukt fin led som jag rekomenderar alla att gå och köra på!

Synd bara att korparväggen (som ligger i fågelskyddsområde) har så sjukt kort säsong...

nästa gång sitter den! en 8-!

Vädret har bestämt sig för att regna in alla storstilade planer för kommande helg.. typiskt.

Inga kommentarer: