söndag 15 augusti 2010

Bengt Bouldraren

Nu har jag varit dålig igen, ingen uppdatering på länge. Men på klätterfronten har det inte hänt så mycket, det har varit mycket jobb och dåligt väder som satt käppar i klätterhjulet.
Förra helgen kom jag dock iväg till småland, där jag bland annat lyckades bli kraftigt förnedrad på Martins offwidth (skyller på ringrost), njuta mig upp för glesbygdsstege, kapa en DJ-Hörna på en folkparksfest och tappa ner Anders enda hemnyckel bakom en fönsterlist. En vanlig helg med andra ord.

Idag var det dock dags att få något gjort, så vi styrde kosan norrut, mot Mekka.
Siktet var inställt på en "ny" klippa som jag och Joanna spanade in i början av sommaren. Minnena var som alltid lite vaga, och jag hade väl inte superhöga förväntningar. Väl framme konstaterades ganska fort att väggen var för blöt för ett försök, men vi skramblade iallafall upp till insteget för en närmre inspektion. Kan bara säga att jag är taggad att komma tillbaka en annan gång när det är torrt. Två klockrena sprickor, kanske 15-20 meter lite svaiga först sen ett kort vertikal avslut, och väggen är stor så det finns potential till fler linjer.

Glada i hågen begav vi oss istället till en mindre vägg som är väl synlig från parkeringen. Smack sa det bara så hade vi klättrat tre nya turer. Inga instant classics direkt, men faktiskt ganska fina. "Vaskad Champagne" 5, "Fatty bastard" 4+ och "Lotta & Kerstin på utflykt" 5+.

Dagen avslutades med en tur till Svaneberget där vi träffade Bengt Bouldraren. En trevlig lite filur som dock kände sig lite vilsen och hängig på Svaneberget, han är nämligen lite höjdrädd.

Svaneberget var riktigt fint, som vanligt. Fick till en fin Flash av Höstsonaten och linus fick nästan till densamma på Bohusvals. Fan va fint det är med Bohuslän, en dagstur så där lite enkelt bara. Mer sånt! mindre jobb... suck...

4 kommentarer:

Anonym sa...

vad säger du , ska vi försöka på 1000 m bohusgranit på söndag ?

(0730 52 34 63)
/martin

Petter sa...

Jag attraheras av tanken. Men det skulle bli lite tajt mellan jobb på lördag och tidig morgonsyssla på måndag... framtiden får avgöra

Anonym sa...

ok , divided by ten ?

Anonym sa...

Hej du Petter!
Råkade titta in på bloggen.
Vore kul om du hittat ngt nytt! Hör av dig om du har lust så det inte är ngn av trestads folket lokalt som vart där innan..så blir ingen trampad på ngn öm tå!/Jocke