söndag 13 februari 2011

Andra säsongspremiären

Som av en befallning från förra inlägget bestämde sig väderguden för att göra mig glad idag.
Vaknade upp vid niotiden och såg hur solen strålade in i sovrummet, trots en molnig prognos från norrbaggarna.

Som ett barn utanför en godisbutik trippade jag runt hela morgonen, tills det äntligen var dags att åka.

002

Insteget på snett åt höger

Övre väggen blev vår destination, och solen smekte och värmde så gott den kunde.
Men oj vad ringrostig man kände sig, det var på skakiga fötter man traskade upp för snett åt höger, som ju faktiskt bjuder på sjukt stora fotsteg. Men upp kom man ju iallafall.
Linus och jag hann med varsitt kör på den, och Joanna fick leda Tjabo innan han som bestämmer sa ifrån.

005

Linus mäter sin armlängd, snett åt höger

Han lugnade sig dock såfort mamma kommit ner från klippan.
Men då kom molnen istället.
Nöjda över att få ha känt klippa över huvudtaget åkte vi hemåt och fick två pajer i magen.

001

Slagen hjälte

Bra grej det där med att klättra utomhus på riktig sten, i solen!
Nu kan säsongen komma igång tycker jag, Jag är redo!