onsdag 22 juni 2011

Lärdomar

Trilla inte
Om du måste trilla, undvik hyllor
Om det gör lite lite ont, sluta klättra

Väldigt ofta går det inte alls som man tänkt sig.
Ibland till det bättre, ibland till det sämre.

För någon vecka sedan var vi ute och familjeklättrade med de nyblivna föräldrarna danne och anna.
Jag fick då tillfälle att prova Tientsin på topprep, en led som är signerad doseth, och som folk talar varmt om.
Jag har aldrig tyckt att den ser så fin ut, så jag brydde mig inte så mycket om att bryta onsighten.

Satte den på första försöket på topprep!
Gött, men jag hade inte möjlighet att leda den då.

Igår däremot kunde jag klämma in en liten session med linus och nils kvällen innan ett par dagars bohusvistelse.

Gick på led på en gång, kom upp till strax innan taket, pillade in några bitar, etablerade mig i taket insåg att jag behövde lägga något mer.. Swoouuusch. Pjoooing..
Aj.
tientsin airtime

Aj aj aj. Vad hände? varför landade jag nere i hyllan?

Efter trekvart liggandes på rygg funderandes över hur många veckor rehab detta skulle kräva ställde jag mig upp och bestämde att köra lite topp på leden istället.

Det gick bra, hittade bättre säkringar men vågade inte riskera ett till dåligt fall denna dag.

Idag får jag betala.
Bohusresan blir uppskjuten en dag, och för mig blir det bara barnpassning där uppe.

Annat som hänt:
linus stackar
Varit i bohus och stackat med linus

projektet
Hittat fin beta på ronnys projekt som kommer bli ascoolt

7 kommentarer:

Johan R sa...

Tur det gick hyfsat bra. Läskigt med fall i hyllor.

Anonym sa...

ta det varligt unge man./Hugo

Sören sa...

tat lugnt, tänk på att du är far. säger oturspappan som haft 2½ fraktur sedan ungen ploppade ut för 18 månader sen :|

Johan sa...

Brrr. Glad att du klarade av barnpassningen iallafall, då gick det nog rätt bra.
Snart har du nr 4 i Doseth-sviten!

Anonym sa...

Hej nedersta bilden ser ut som min start på Eightball i Hunnebo.Jag gjorde eightball samma år som MatsO o vem som var först vet vi ej.Min led gick dock från backen å hela vägen till topps.Elak offwidht start som ev ses på denna bild?? Sattes som 6+ o kom aldrig med i föraren ,tot 35-40m klättring,även om ja o Mats hade kontakt sedan. /JO

Stämmer det??

Petter sa...

Hallå Jocke.. du verkar ha klättrat allt i bohuslän! och först dessutom...
Men det stämmer nog som du säger, denna offwidthen ligger ju mer i linje med toppen på eightball, men ger ju en betydligt barskare start. Pratade med strömhäll häromdagen, han hade också klättrat den i tron att det var nytt! Fin led hursomhelst.

Anonym sa...

kanske inte så konstigt då jag bott o klättrat här i drygt 30år!
Men allt..nej,nej. Det finns massor kvar och massor jag inte repeterat.Kanske värt plocka med denna varianten av leden alltså..ok. Ha det gött/JO