torsdag 9 juni 2011

Ibland måste man göra nytt

Det är med lite sorg i hjärtat jag sedan länge har insett att mina vantar måste dö. Mina allra första vantar, som varit med mig i många år, och jammat många hundra meter.

Egentligen borde jag kanske bygga på dom ännu ett lager, men jag vill fan börja på ny kula!

vantar
R.I.P

I helgen blir det ett par nya. Ja, inte bara nya vantar utan ett gäng nya leder hoppas jag.
Förra helgens klippfynd lovar stort, riktigt stort.
Mer om det kommer förhoppningsvis såsmåningom.

Förra helgens nytursmakande blev litegrann av en besvikelse, inte riktigt så långt och fint som det såg ut från marken, och med en anmarsch som innefattande scrambling uppför vertikal terräng beklädd med enbuskar.

release me
Linus gillart

Det blev iallafall "release me" en mysig 5+ med överaskningscrux.
Blir förhoppningsvis fler linjer på det berget, mer info senare.

1 kommentar:

Johan sa...

OMG. Det där såg ut som nåt från

http://www.youtube.com/watch?v=SU5rrE2SDxo&feature=related

Själv kör jag nya varje klätterdag. Återvinner så klart i containern märkt "Jamhandskar".