måndag 7 september 2009

Solen skiner i Peak District

Solen skiner, kroppen ar trott och Peak District visar sitt sanna jag.

I lordags var vi pa Burbage North dar jag fick jamma loss pa nagra fina men latta sprickor. Vi fick aven klattrat topp 50 leden 'long tall sally' som var kort och intensiv.

Igar var vi pa skona Stanege igen, vi var pa den norra delen dar annu nagra stjarn leder skulle tickas, jag borjade med ett slopigt slabb, 'high neb buttress' som var spannande. Petter skulle efter goda rekomendationer ge sig pa Qiuetus en spektakular takspricka, gav det ett gott forsok men misslyckades tyvarr. Kanske blir det ett nytt forsok i framtiden!

Qiuetus

Gardagens finaste var dock 'terrazza crack' som haller den magiska graden HVS 5a dvs. det kan vara hur hart som helst. Jag har hittat mig annu ett projekt i allafall.

I dag skulle vi ges oss pa att prova Western grit, vi akte till Roaches men efter att ha konkat upp alla prylar till Roaches lower och gatt en svang och kollat pa de grona blota linjerna bastammde vi oss for att agna dagen at lite bouldering isallet.

Boulder-action

Det blev en kort session for kroppen borjar saga ifran. Nu ska vi ut och njuta av den forsta riktigt fina och soliga dagen har i Peak.

Warrior

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ähhhh.... du har ju tejpar jamhandsken fel! Inte konstigt att du blöder! =)

Jonas P

Petter sa...

Ahhh. vad vet du om jamhandskar? du bouldrar val bara...