onsdag 2 juni 2010

Nytänkande

Skön dag igår.
Handla jäst och mjöl på vägen hem från jobbet, röra ihop en deg att ställa på jäsning och sen cykla ut till Utby med paddan på ryggen.
Där väntade Jonas, som hade bouldrat hela dagen och var lite sliten.

Eftersom jag aldrig bouldrat i Utby innan blev jag guidad på klassiker.
Först på listan stod kraftkalas, som jag satte efter en handfull försök, fint problem!
Sen tickades Ängsareten och jazzbyxa, den senare dock efter ganska stor tveksamhet.
Jazzbyxa är ett rejält svaigt problem som kräver tilltro till gummit en bit ovanför paddan, men som vanligt är det ganska simpelt när man väl gör det. Det svåra är att bestämma sig.

Sen blev det Ängsblocket där Los Lobos hägrade för Jonas, men den släppte tyvärr inte förbi någon av oss.
Efter långa diskussioner om olika resmål och res-sätt drog sig Jonas sen hemåt och jag gick upp för att prova Grodans problem.
110 försök senare gav jag upp och gick på en kort rek-tur till mitt kommande projekt.

Det kommer bli fett! Inspirerat av Peak-District och Ronny kommer en arete snart flyga!

Inga bilder idag tyvärr, men du kan ju istället roa dig med att läsa denna artikel från Alpinist

Ses igen snart

Inga kommentarer: