måndag 18 oktober 2010

Superhelg A.K.A Masken part 2

Det är inte ofta, men ibland stämmer fan allt!
Den gångna helgen var ett sånt tillfälle då allt stämde. Livet öppnade en lucka som tillät en bohushelg, SMHI fixade grymt väder och Linus hade samma inställning till det hela som mig.

Jag var så sjukt taggad på masken, så besvikelsen vara brutal när jag pallrar mig ut ur bilen vid 10-tiden och inser att det fortfarande är minusgrader, och masken ligger i skugga.
Inte mycket annat att göra än att köra lite på sydväggen och invänta solen.
Fick göra ormbiten (igen) vilket varmt kan rekomenderas, Linus fick ett bra OS-försök på galgen, som nästan gick hela vägen. Och inte minst körde vi lite topp på den fruktat läskiga "Cameo" som var oväntat fin! Men... hmm.. jisses vilken resa man skulle få om man blåser cruxet, lätt 20 m, har man tur missar man hyllan...

framåt 1-2 tiden var det dags för dagens huvudrätt. Efter två kör på topprep helt utan häng och med en sol som sakta var på väg mot horisonten insåg jag att det inte var någon ide att fjanta sig mer, dra ner repet!
Inga problem, jag visste vad jag skulle göra, och var bekväm i varje sekvens! Vilken känsla. Väl uppe på bivackhyllan under toppen satte jag mig ner att vila en stund. Måtte jag icke blåsa toppen nu bara.

Masken

I det begynnande mörkret åkte vi upp till klubbstugan, och döm om min förvåning när det är helt tomt! Vart håller alla hus? det är sjukt bra prognos och kanske sista helgen med friklättring!
Det kom iallafall två tappra replag någon timme senare, och bjöd oss trevligt sällskap, men det borde varit fullsatt en sån här helg!

camp

Söndagen bjöd på stela och kalla kroppar, och vi dissade dom storartade planerna på häller, och åkte till Björkberget för mys-klättring istället. Körde laps på fingret och sen smackade Linus på med en riktigt bra on-sight av slåttermaskinen, vilket ju måste ses som en framgång för hans del. Hatten av.

Fingret


Mätta men inte riktigt belåtna skyndade vi ner i bilen och åkte till möhättan! Kylan och friktionen måste tas till vara på!
Friktionstrecket. OJ, WOW! 20 meter insteg, tassa på tå och intala sig själv att det är topprep. Sen kommer man upp och får lägga säkringar, tassar på lite till, slappnar av och PANG! mer slabb!
Det var en resa i huvet, men ärligt talat var den inte särskilt svår. Mer slabb!

Nu är jag nöjd, redo att bli far!

Masken