lördag 9 oktober 2010

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Men ibland blir det helt okej ändå.

Efter tisdagens bouldering i Utby hade jag sån fruktansvärd träningsvärk. någon gång igår slog det mig att det förmodligen inte var träningsvärk.
Jag var ute en kortis efter plugget igår i fjällbo, inget blev klättrat eftersom det var lite blött och för att jag blev helt slut i hela kroppen av att gå runt.
Måste ha varit någon slags överansträngning i benet, sjukt skumt.

På kvällen hör sen Linus av sig och meddelar att det inte blir något bohus i helgen.. vafan! men det var nog lika bra med tanke på mitt ben.

Så med frugan bortrest och ingen klättring fanns det inte så mycket annat att göra än att åka till butiken och köpa öl, chips och korv.

På vägen hem kör jag lite kringelikrokar, glad i hågen över att cykla för första gången på jättelänge.
Hittar en superfin spricka precis brevid cykelvägen. Vad gör man? man åker hem och hämtar paddan.



efter sprickan och slabben körde jag lite fler problem i området.
Lite smulig klippa på sina ställen, och inget att åka dit för, men jäkligt najs att ha lite klättring i kvarteren!

Benet mår för övrigt bättre nu.

k-dala slabb

k-dala spricka

1 kommentar:

Sören sa...

härligt med stadsnära klättring.