lördag 14 maj 2011

Paket

Senaste utedagen (i torsdags) gick egentligen helt åt helvete.
Jag föll av på dessertören, trots att jag hade betan.
Jag blev sjukt överraskad och pumpad på monster crack, 8 meter 5+!
Jag föll av två gånger på monster layback, som också bara är 8 meter, men lite styvare.
Och efter nämnda ansträngningar har höger lillfinger dessutom hamnat i ett litet fint paket tillsammans med höger ringfinger.

hand

Jag har lite svårt att dra mig till minnes en klätterdag som på pappret varit sämre.

Men fan vilken fin dag det var ändå!
Det var gött att få göra första ledförsöket på dessertören, och man kan ju liksom inte vara ledsen efter att ha varit uppe på den!
Och jag blir ju glad när leder överaskar, när man tror att det ska vara en söndagspromenad (monster crack) men det i själva verket är en brant pumpfest trots sin ringa längd.

Monster layback var också ett kapitel för sig. klockren monoton brant layback i 8 meter, med perfekta säkringar överallt.
Layback är inte min starka sida, så jag flög av ganska omgående, tog mig upp till toppen, rensade och gjorde ett till försök.
Var irriterande nära på andra försöket men lyckades inte hålla musklerna i styr. Hittade dock en sjysst beta som ska göra nästa försök till en succé!

Om några veckor när fingret vill samarbeta igen vill säga.

Jag fick också äran att beskåda Ida göra on-sight-försök på slot-machine. Den sitter nästa gång

2 kommentarer:

Johan H sa...

Hej, försöker hitta er kontakt info. Kan ni vara snälla och maila mig?

Petter sa...

Hallå ja..
Har ändrat nu så min e-post syns. petter_asander@hotmail.com

din e-post syns nämligen inte, se det är svårt för mig att maila dig..