måndag 10 augusti 2009

Bortförklaringar

Det finns många olika bortförklaringar.
Temperaturen
Dagsformen
Känslan
Säkringarna
Uppvärmningen
Skorna
Kritan
m.m.

Innerst inne vet vi nog alla att dom alla spelar på samma skala av uselhet.
Om man inte sänder är man svag, så är det bara.

Jag är svag.

I torsdags var det nämligen dags igen för mig att känna på Svart magi, som jag ju skrivit lite om innan här på bloggen.
När vi väl tagit oss igenom hela den långa äventyrliga anmarschen upptäcktes till allas förvåning att solen precis lämnat väggen.
Svetten rann utmed min arma kropp och vattnet i ryggsäcken var redan nästan slut. vafan.
Korparväggen är ju mörkt kallt, ödsligt och hemskt. Hjärnan kan verkligen spela ett spratt.

Svart Magi

Iallafall, första toppförsöket gick inte alls. Jag fick jobba flera försök för att ens sätta sekvenserna på topprep. Inte alls så busenkelt som jag mindes det från sist jag var där.
Första ledförsöket blev totalstopp. andra med.
tredje.
fjärde.

va fan? är jag så svag nu?/var jag så stark då?

Med svansen mellan benen lunkade jag hem utan någon magisk 8- i bagaget. Jag som trodde det skulle bli en relativt lätt sak.
Men det är nog ändå så att även om det är dåliga bortförklaringar så finns det viss substans i det, både Joanna och Mattias som var med kan skriva under på att klippan var lite "svettig".
Och sen får man väl inse att jag inte crimpat loss på väldigt länge.

ll be back when its cold!

Svart Magi
"utmarchen" lär vi inte glömma iallafall, Kullen är äventyr.


Om sisådär 6 timmar rullar en fullpackad renault megane söderut, eller nja, västerut snarare.
Första anhalten blir Llanberis vi får väl se hur länge vi står ut i regnet.

2 kommentarer:

kågebäck sa...

är inte allt det där repet tungt....

Torbjörn Winther sa...

Fick du gjort den senare? Mvh Torbjörn Winther