onsdag 19 maj 2010

Bulls eye

Ikväll blev det lite trevlig kvällsklättring efter jobbet med grabbarna grus, alltså Limpan å Danne.
Det började med att Danne fick revansch på Sneda sprickan och sen bar det av till Dart.
Första topprepsförsöket satt som en smäck, och idag var jag dessutom utrustad med mitt hemliga vapen, en Ballnut strl 2.
Andra försöket gick knappt alls, konstigt det där.
Men efter ett lyckat tredje försök var det ju inget annat val än att dra ner repet och knyta in igen.

Vilken lycka! ren njutning hela vägen. Och mina farhågor om skräck var ju obefogat, med ballnuten på plats blev bestigningen säker som ett hus.
Jag fick lite samma dumhetskänsla efter denna leden som efter Rampfeber på valberget, jag måste lära mig att inte topprepa allt in absurdum.
Men jag får väl skylla på att säkringarna inte kändes hundra, men nästa led får tamigfan bli ground-up. Limbo kanske?

Kör hårt i sommarvärmen!

5 kommentarer:

E sa...

du menar alltså att du litar på ballnuts? galning!

Petter sa...

Vadå? skulle det vara något fel på en välplacerad ballnut? har du ens satt en ballnut?

E sa...

Haha, naturligtvis har jag satt en ballnut, har till och med lyckats sparka ut en på en läskig 4+ mantling i en vad jag tyckte klockren spricka =)

Anonym sa...

Ja det va ju det jag sa på rampfeber!! En clean toppning, sen är det bara å panga på. Jag har faktiskt fallit i ballnut, men dom känns ju oberäkneliga... Och gött jobbat så klart! Ska du bli pappa? Då får du skynda dig med doseth_projektet;) Mvh Rapp

Petter sa...

Jag får börja anamma den regeln då..
Oberäkneliga är dom helt klart, man vill ju helst dra fast dom rejält innan man går vidare..

I november smäller det ja... så det gäller väl att ha klättrat så mycket som möjligt innan dess ;) Men sen sammanfaller ju ungens första månader med vintersäsongen, så när det väl är dags att klättra igen har vi ordnat upp lite rutin!

Hör av dig om du ska uppåt västkusten någon gång!