måndag 3 maj 2010

Kick-Off

I helgen rök den första Doseth-leden!
I strålande solsken, iklädd linne satte jag nästan onsighten på Hollywood.
Jag hade tamejfan jugget som markerar slutet på svårigheterna, men jag fick det lite fel och var så pumpad att jag flög av iallafall.
Men efter lite vila satte jag denna underbara pärla i god stil på andra försöket. Rekomenderar den varmt, jag tyckte faktiskt den var ganska soft för sin grad, och väldigt välsäkrad!

Så då var med andra ord Doseth-projektet inlett, vilket känns riktigt bra.
Näst på listan står Tientsin, china-corner, Dart, limbo och Vit ambivalens, hoppas att den närmsta framtiden bjuder på försök!

Det har nog inte undgått dig att det var Climb-in i Utby under helgen som varit. Det var riktigt trevligt att umgås med ett rejält gäng representerande skåningar (och enstaka värmlänningar...) men så jättemycket klättring blev det egentligen inte.
Fick köra på slotmachine och några lättare leder.

Slotmachine

I övrigt har mitt liv varit ganska turbulent sen du läste här på bloggen sist, men jag misstänker att du som läser känner till det mesta, men om du missat något kommer en summering:

* Semestrat i England med förvånansvärt bra väder och mycket klättring, men dessvärre en reskamrat som bröt ryggen och spenderade veckor på brittiskt sjukhus, vilket för mig innebar en längre och mer komplicerad resa än planerat

* Fått någon sorts jobb som kommer vara ett tag.

* Offentliggjort framtidsplaner som innefattar en förstärkning av familjen Åsander-Sernbo


Till nästa gång: Sänd hårt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

gratulerar !

och äntligen var projektet igångsatt !

/m

Moa Wall Kubilius sa...

heja heja!

Sören sa...

hurra för bulldegen och grattis till projektstart... eller var det tvärtom.