måndag 17 maj 2010

Pilkastning

I söndags kastade jag ett parti pil tillsammans med den tillfälliga husgurun Hans-christian.
Det var med andra ord dags för andra toppreps-sessionen på hans förnämliga skapelse "Dart" i Utby.

Förra sessionen lyckades jag lista ut alla sekvenser men inte länka det, så jag tänkte att det var dags nu.

Leden är väldigt kort, knappa tio meter, men lite otypisk klättring för mig.
Det börjar med en 3 meter lång transportsträcka upp till ett litet tak som man måste häva sig över med hjälp av en liten crimp för vänsterhanden och en ok 3-fingerspocket för högerhanden.
När man kommit över läppen återstår några meter riktigt ihållande sprick och greppklättring som hänger över.

Herrejösses. Jag länkade ihop det på topprep ganska fort iallafall, men ett ganska kritiskt grepp envisades med att vara fuktigt så något ledförsök blev det inte av (tack o lov).
Att leda denna kommer bli en resa kan jag lova, jag pillade och kollade lite säkringar och det lutar nog mot att det blir en liten run-out.

Daniel A körde lite på den tillsammans med mig, han gjorde en annorlunda sekvens och såg hyffsat stabil ut på den.. ledförsök nästa säsong kanske?
Han gick Bagatell på Galgeberget i god Flash-stil i Fredags, så han är helt klart påväg upp! stora grattis där.

Det blev inga bilder på pilkastandet, så ni får hålla till godo med en bild på när skåne-emigranten Bobo Gustafsson klättrar Svåra diedret:

Svåra diedret

Andra nyheter är att MR.Rockfax kommer till omgivningarna, betyder det att det bara är en tidsfråga tills halva Storbrittaniens klättrande befolkning orsakar accessproblem i älskade Bohuslän? Hörde jag någon viska om skapandet av Berfendalens medborgargarde?

Danskarna dissar Sverigeföraren och startar sin egen sida! Bra initiativ att lägga ut på nätet, men varför inte använda existerande kanaler?

6 kommentarer:

Anonym sa...

"Kör hårt för fan.
Tänk att det är en bonus att trilla, eftersträvansvärt liksom!"

:)

/ Kör hårt mister !

Anonym sa...

btw jag får det till 18 leder

har du strukit några ?

mvh / m

Petter sa...

Attans, att allt man säger ska falla tillbaka på en.

18 leder.. räknar du med lexby då också?

Lederna jag räknar är bara på gärdsås, utby och fjällbo:

Tientsin
China Corner
Dart
Pripps
Carlsberg direkt
Guiness
limbo
team work
vit ambivalens
hollywood
samsara
gullebrand
sahara
lille petter spilleman

Anonym sa...

Då förstår jag !

Samsara ... hur är den egentligen ?


/mvh / din fanclub

Petter sa...

Skönt att kunna bringa ordning!

Samsara är förmodligen superfin! jag har inte känt på den ännu, väggen skrämmer mig lite faktiskt.
Men det ser (på håll) ut att vara en magisk linje.
Sugen?

Anonym sa...

ja !