måndag 10 maj 2010

Utlandsvistelse

Tänk så snabbt och smidigt man kan ta sig utomlands ändå.
I helgen som gick gjorde vi en snabbvisit i ett land som ligger utomlands.
En lokal klubb hade sammankallat till en lite gemytlig get-together som dom valde att kalla Climb-in (icke att förväxla med det riktiga Climb-in som ju ägde rum en vecka tidigare).

Årjängsberget
Landets hovklippa


Bilresan gick snabbt och smidigt på fredag kväll efter jobbet, och vi slogs på en gång av motsägelserna som bygger det mytiska landet.
Det kallas för det varma landet, men det var mycket kallare där än hemma. Folket pratade ett konstigt språk som påminde om Norska.

På lördagen blev det lite klättring av, efter några timmar av kallsegande i campet.
Klättringen var väl ok i landet, inte riktigt lika fint som hemma, men ändå värt resan på något sätt.
Vi fick förvisso inte supermycket gjort, mest femmor och sexxor, men också topprep på en fin sjua. Men landets egentliga gradsystem innefattar bara två grader, Fin och Ful.

Sören
Pappa Sören

Helgens stora behållning var nog ändå att jag äntligen fick träffa Årjängstrollet

Årjängstrollet

Tack alla varmlänningar för en trevlig helg, och välkomna ner till bästkusten när ni behagar.

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jag menade , kom snart igen !

Heja er , ni är fina .

/ martin

Sören sa...

ja det är många som åkt långt för det där trollet alltså.

Herman ser ut som ett bowlingklot. Inte mer än rätt att jag tar hans mat.

Petter sa...

Martin> varför vågade du inte ha kvar den första kommentaren? jag tar inte illa vid mig för att du var före mig, det är ju inte direkt någon trestjärnig skapelse det handlar om.. Vi kommer säkerligen tillbaka till värmland i sommar kanske.

Sören> tycker herman är ett sött bowlingklot isåfall